Przygotowanie strategii

Powiedzieć, że strategię biznesową powinna mieć każda firma, to tak jakby nie powiedzieć nic! To od niej zależą mocne i słabe strony, to ona określa cele oraz charakteryzuje grupę docelową.

Czym jest strategia biznesowa?

Powiedzieć, że strategię biznesową powinna mieć każda firma, to tak jakby nie powiedzieć nic! To od niej zależą mocne i słabe strony, to ona określa cele oraz charakteryzuje grupę docelową. Na strategii biznesowej kończy się każdy audyt, a od strategii rozpoczyna każda kampania marketingowa. My wszystkim tym procesom towarzyszymy od początku do końca, służąc doświadczeniem, które przekuliśmy na profesjonalne doradztwo strategiczne dla biznesów z różnych sektorów rynku!

  • mocne i słabe strony firmy
  • najważniejsze cele (sprzedażowe, marketingowe, produkcyjne)
  • sposób realizacji tych celów
  • grupę docelową
  • formy dotarcia do klienta
  • koszty i harmonogram działań

Dla naszych klientów budujemy strategie:

Określanie grupy docelowej

Zajmiemy się również określeniem grupy docelowej, czyli osób, które będą potencjalnymi odbiorcami usług lub produktów danej marki. W tym przypadku trzeba być jak najbardziej precyzyjnym i wskazać wszelkie dane geograficzne (miejsce zamieszkania), demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, zamożność) oraz psychograficzne (zainteresowania, styl życia, decyzje zakupowe).

Sprzedażowe

Z definicji strategia sprzedaży to działania odnoszące się do sprzedaży oraz dystrybucji produktu lub usługi. My jednak wiemy, że to jedynie wierzchołek góry lodowej. Właśnie dlatego do naszej oferty wdrożyliśmy cały wachlarz usług konsultingowych, które po pierwsze sprawdzają rynek (również pod względem konkurencyjności), a po drugie dopasowanie produktu (czyli to, jak najlepiej można go sprzedać, osiągając przy tym największe zyski).

Wprowadzamy produkty na rynki krajowe, jak i zagraniczne (posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu dokumentacji i przypisywaniu znaku produktowego). Następnie tworzymy kanały sprzedaży dostosowane do warunków rynku i dbamy o odpowiednie sieci dystrybucji!

Marketingowe

Stwierdzenie, że reklama jest dźwignią handlu, z pewnością nie wzięło się znikąd! Jednak to dostosowanie odpowiedniej strategii marketingowej do profilu marki będzie największym wyzwaniem. Naszym klientom doradzamy zarówno jeśli chodzi o działania on-line, jak i off-line.

W przypadku strategii digital marketingowej będą to m.in. audyty marketingowe, audyty stron WWW, strategie działań promocyjnych w różnych kanałach, content marketing oraz działania w social media, strategie marketingowe dostosowane dla klientów z branży e commerce itp.

Strategia dla ecommerce B2B i B2C

Świadczymy usługi konsultingowe dla biznesów opartych na funkcjonowaniu sklepu internetowego! Zwracamy uwagę na użyteczność, responsywność, bezpieczeństwo, dostosowanie pod kątem SEO oraz warunki techniczne, które powinien spełniać każdy sklep! Warto zaznaczyć, że doradzamy zarówno firmom z sektora e commerce B2B (np. hurtownie), jak i tym obsługujących klientów prywatnych (sklepy internetowe B2C).

Wprowadzenie produktu na rynek Polski lub UE

Każdy biznes przed wejściem na rynek musi przejść przez kilka etapów. W szerokiej gamie naszych usług konsultingu dla biznesu posiadamy również taką, która pomaga wprowadzić firmę na rynek! Oferujemy zespół doświadczonych handlowców, który zadba o poprawność wszystkich procesów, a w dodatku sprawi, że ich efekty pojawią się możliwe jak najszybciej!

Współpracujemy z wieloma klientami, którzy działają na rynkach międzynarodowych. Świadczymy wsparcie podczas procesu wprowadzania produktu na rynek UE. Identyfikujemy dyrektywy i wymagania, sprawdzamy normy Unijne, określamy strategie uzyskania zgodności produktu, oceniamy zgodność EMC, tworzymy foldery dokumentacji technicznej, tworzymy deklaracje oraz przypisujemy znaki CE.

Planowanie harmonogramów i budżetów

Firmom, które się do nas zgłoszą pomagamy także w budowaniu harmonogramów (zarówno prac, jak i zadań pracowników), budżetowaniu projetów, czy późniejszym zarządzaniu. Wbrew pozorom spięcie tych wszystkich procesów w spójną i logiczną całość, szczególnie w przypadku dużych i średnich przedsiębiorstwach nie jest sprawą łatwą.

Naszym klientom proponujemy nowatorską usługę, jaką jest outsourcing project managera. Taka osoba może także brać udział w budowaniu kanałów sprzedaży, czy wdrażaniu informatycznych systemów zarządzania. Kontrola ze strony doświadczonego pracownika pozwala na bieżąco zredukować błędy, jak również wdrażać przyszłościowe strategie, które pomogą w funkcjonowaniu firmy.

Cyfryzacja firmy

Transformacja cyfrowa to nieunikniony proces, który musiał dotknąć wszystkich. O ile na gruncie społeczeństwa nie ma z tym większego problemu, tak przedsiębiorstwa muszą całkowicie zmienić swoje struktury. Jako firma konsultingowa, która miała okazję przez taki proces przejść pragniemy dzielić się swoim doświadczeniem z innymi!

Wspólnie z klientem pracujemy nad strategiami cyfrowymi, bez których dzisiaj niestety ani rusz. My doskonale wiemy, jak zaplanować strategię działań digital marketingowych, jak integrować sklepy internetowe z innymi kanałami działalności firmy oraz jak wprowadzać produkty do sprzedaży online. Badamy i optymalizujemy punkty styku z klientem, a wszystko po to, by Twoja marka miała okazję być na bieżąco z obowiązującymi trendami.

Wdrożenia systemów ERP i CRM

Systemy ERP (enterprise resource planning) i CRM (customer relationship management) to podstawowe dwa typy oprogramowania, które obecnie wykorzystywane są do prowadzenia biznesu. Dzięki nim łatwiej można zarządzać procesami wewnątrz organizacji i optymalizować działania tak, by te były jak najbardziej efektywne.

Naszym klientom pomagamy we wdrożeniu takich rozwiązań, a następnie szkolimy w zakresie ich stosowania. Systemy ERP i CRM mogą się wzajemnie uzupełniać, a ich odpowiednia integracja powinna być jednym z pierwszych kroków, jeśli chodzi o optymalizację działań wewnątrzfirmowych.

Doradztwo strategiczne

Naszym klientom doradzamy w kontekście tego, jak rozwinąć działalność, wkroczyć na nowe rynki budować nowe kanały sprzedaży i pozyskać nowych klientów. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie STRATEGIA!

Za naszymi usługami konsultingowymi stoi doświadczony zespół specjalistów i handlowców, którzy każdego dnia doradzają największym firmom na rynkach krajowych i zagranicznych. Naszych klientów wspieramy na różnych frontach, służąc radą oraz wsparciem z zakresu budowania strategii biznesowej!